O tym, że usługi Facility Management powinny być ściśle powiązane ze strategią odbiorcy tych usług, pisaliśmy już pewien czas temu – patrz artykuł Strategia w FMie. Im lepiej dostawca usług FM zna potrzeby swojego klienta, nie tylko te codzienne, ale i te długofalowe, tym skuteczniej może dopasować swoje usługi do tych potrzeb. Tym bardziej będzie mógł pomóc odbiorcy usług FM w osiągnięciu jego celów strategicznych.
Tak rozumianej, strategicznej roli FMu w organizacjach jestem orędownikiem. Jak wielu ekspertów z branży uważam, że to właśnie na tym strategicznym poziomie FM powinien się rozpoczynać. W Polskiej Radzie Facility Management, w której działam od wielu lat, również stoimy na takim stanowisku.
Zapraszam do lektury nowego opracowania PRFM, którego autorką jest Seweryna Afanasjew. Zostało ono opatrzone licznymi komentarzami doświadczonych Facility Managerów — wspierających działalność podstawową organizacji zarówno za pomocą świadczenia usług FM zasobami własnymi, jak i przy pomocy zewnętrznych specjalistów.
Opracowanie doskonale pokazuje, jak nieocenione dla codziennego funkcjonowania biznesu stają się usługi FM w czasach kryzysu, z którym mieliśmy do czynienia całkiem niedawno, gdy w marcu 2020 roku świat opanowała pandemia.
Raport porusza też aspekty ekologiczne, cyfrowej transformacji i rosnącego znaczenia zapewnienia komfortu i bezpieczeństwa wszystkim pracownikom.
Ta solidna dawka wiedzy jest dostępna zupełnie za darmo pod linkiem:
https://www.prfm.pl/strategicznyfm